Vegetarisk julmat och återbruksworkshop

Välkomna till Bäckhästens Café och bageri den 12 december kl 14-18

Kl 14 serveras en vegetarisk julmiddag tillagad på ekologiska råvaror av familjen i Bäck. De har varit vegetarianer i många år och vi får nu smaka deras bästa julrecept! Mellan middag och efterrätt kommer återbruksgurun Pernilla Gustavsson att hålla i en workshop där vi får tillverka julklappar av återvunnet material. Under eftermiddagen hoppas vi det blir många inspirerande samtal kring hur vi kan leva mer hållbart! Café planet är ett forum där människor intresserade av hållbarhet och omställning träffas och bygger nätverk och inspirerar varandra. Kom och få inspiration till en jul med låg klimatpåverkan! Alla är välkomna, alla träffar är fristående så du behöver inte varit med tidigare för att delta!

Pris: 220 kr för mat och workshop, betalas på plats! Plats: Bäckhästens bageri och café Anmälan: jessica@unnaryd.com, OBS begränsat antal platser så först till kvarn! Senast 7 december vill vi ha din anmälan.

Ett samarrangemang mellan Hylte kommun, Naturskyddsföreningen, Studiefrämjandet och Svenska kyrkan.

Här hittar du inbjudna Vegetarisk julmat och återbruksworkshop